Logistyczna obsługa Klienta • Firma Przyjazna Klientowi

Logistyczna obsługa Klienta

Czym jest logistyczna obsługa Klienta i co się na nią składa?

 

 

Logistyczna obsługa klienta to wszystkie niezbędne działania dotyczące przyjmowania, przygotowywania oraz realizacji zamówienia. Ponadto należy do niej zaliczyć wszelkie czynności związane z rozwiązywaniem nieprawidłowości. Inaczej mówiąc, obsługa logistyczna to zespół działań angażujących wszystkie obszary firmy, których celem jest dostarczenie usług bądź produktu zgodnie z oczekiwaniami klienta.

 

Elementy logistycznej obsługi klienta to przede wszystkim:

  • Kształtowanie zapasów
  • Magazynowanie produktów
  • Pakowanie zamówionego towaru
  • Realizacja zamówienia
  • Transport do klienta
  • Obsługa klienta

Szczególnie ostatni element może być zaskoczeniem dla wielu sprzedawców. Logistyczna obsługa klienta jest jednak powiązana z działaniami marketingowymi, tworząc spójną całość dystrybucji i obsługi klienta.

 

 

Jakie działania podjąć, aby klienci byli bardziej lojalni? Zobacz!

Jesteś ciekawy ile firmy tracą na złej obsłudze Klientów? Przeczytaj!