Natural Pharmaceuticals to obecnie jeden z czołowych dystrybutorów omega-3 w Polsce. O początkach, wyzwaniach i sukcesie firmy rozmawiamy z Ulfem Oldenborgiem – prezesem zarządu Natural Pharmaceuticals.

Dlaczego zdecydował się Pan na prowadzenie biznesu w Polsce?

Można powiedzieć, że zawsze czułem się obywatelem świata. Urodziłem się w Szwecji, ale doświadczenie zawodowe zdobywałem w różnych krajach. Moja przygoda z Polską zaczęła się 18 lat temu. Założyłem tu rodzinę i miałem możliwość obserwować zwyczaje Polaków. W krajach skandynawskich ryby są bardzo ważnym składnikiem diety. Moi dziadkowie, którzy czerpali z natury to, co najlepsze, żyli ponad 90 lat ciesząc się dobrym zdrowiem. Natomiast w Polsce kuchnia jest bardzo smaczna, ale „mięsna”, a to nie sprzyja dostarczaniu kwasów omega-3 w odpowiedniej ilości. Stąd pomysł, aby sprowadzić z Norwegii to, czego w Polsce brakuje. Na rynku dostępnych jest wiele suplementów, a my postanowiliśmy wyróżnić się jakością. Omega-3 w naszym pierwszym produkcie OmegaMarine Forte+ pozyskiwane są na bazie świeżego łososia, który jest wyławiany prosto z morza i na miejscu przetwarzany – to naprawdę innowacyjne i wyjątkowe podejście. Wprowadzając każdy kolejny produkt przyglądamy się konkurencji i zastanawiamy się co jeszcze można zrobić lepiej.

FRIV8HI9GP

Czy Polacy różnią się od Szwedów, Norwegów?

W każdym zakątku świata znajdziemy różnych ludzi, różne typy osobowości. Polska należy do innego kręgu kulturowego niż kraje skandynawskie, różnic na pewno jest sporo, w tym oczywiste, np. Skandynawowie jedzą więcej ryb, ale też nietypowe, np. Polacy piją dużo więcej herbaty. Muszę przyznać, że bardzo dobrze pracuje mi się z Polakami. To ludzie z pasjami, pracowici, dobrze wykształceni i uprzejmi.

Czy zauważa Pan różnice w prowadzeniu biznesu w Polsce a w krajach skandynawskich?

Różnica, którą od razu zauważyłem, to podejście instytucji publicznych do zwykłych ludzi i na odwrót. W krajach skandynawskich pracownicy instytucji publicznych, przedstawiciele rządu to tak naprawdę pracownicy obywateli. To właśnie obywatele i przedsiębiorcy, działający w kraju płacąc podatki, zatrudniają wszystkich urzędników. W Polsce odnoszę wrażenie, że to nie urzędnik jest dla obywatela tylko na odwrót. Urzędnicy to wykorzystują, a obywatele i przedsiębiorcy się na to godzą, ponieważ chcą w spokoju robić swoje.

Początki były trudne?

Początki zawsze są trudne. Trzeba poznać rynek, konsumentów, obowiązujące prawo.

Mam wrażenie, że w związku z faktem, że jestem cudzoziemcem, częściej odwiedzali mnie przedstawiciele różnych instytucji publicznych. Na pewno musiałem odwiedzić więcej urzędów, zdobyć więcej zaświadczeń, ale to mamy już za sobą. Ciężka praca oraz uczciwe podejście do klientów, kontrahentów oraz interesariuszy zagwarantowało nam silną pozycję na rynku, a także możliwość rozwoju w innych krajach. Obecnie działamy w Polsce, Niemczech, na Litwie oraz na Węgrzech.

WWW-FPK-NZSK-6-2015-51

Drugi rok z rzędu Natural Pharmaceuticals zdobywa tytuł Firma Przyjazna Klientowi. Jaki jest klucz do sukcesu?

Zdecydowaliśmy się na udział w badaniu certyfikacyjnym Firma Przyjazna Klientowi w zeszłym roku. Chcieliśmy sprawdzić, jak nasza polityka i model współpracy z klientami jest przez nich postrzegany. Otrzymaliśmy tytuł Firma Przyjazna Klientowi 2014 z indeksem na poziomie 94%, w tym roku powtórzyliśmy sukces z takim samym wynikiem. Myślę, że kluczem do tak wysokiego wyniku jest szacunek do klienta. Dzwoniąc na naszą infolinię klienci nie muszą czekać w nieskończoność na połączenie, zgłaszając do nas problem otrzymują propozycję rozwiązania „od ręki”- potwierdza to 91% badanych. Wywiązujemy się z danych obietnic. Zawsze szukamy również możliwości, aby przekazać naszym klientom poza naszymi produktami coś jeszcze. Poza materiałami marketingowymi otrzymują oni od nas materiały edukacyjne, w których promujemy zdrowy styl życia – aż 94% naszych klientów uważa je za cenny dodatek do naszej oferty. Jestem przekonany, że konsekwentne realizowanie polityki, w której szacunek do klienta oraz autentyczność działań są priorytetem, zapewniło nam tytuł Firmy Przyjaznej Klientowi drugi rok z rzędu.

Opublikowane przez | 2017-04-24T10:33:00+00:00 2 lipca 2015|Aktualności, Bez kategorii|Możliwość komentowania Prezes Natural Pharmaceuticals o Polsce, Skandynawii i szacunku do klienta została wyłączona

O autorze: